東京農業大学

メニュー

ニュースリリース

新型コロナウイルス感染症に関する本学の対応(第6報)Tokyo NODAI’s Response to Novel Coronavirus (COVID-19) (6th Announcement)

2020年3月29日

お知らせ

【重要】2020年度前学期授業開始前のガイダンス日程等について

2020年度前学期授業開始前のガイダンス日程等を以下のとおりといたします。

新入生

授業開始日について

4月27日(月)以降とします。(第5報と変更なし)
授業開始日は、今後の状況を踏まえて、4月10日(金)に本学ホームページにてお知らせする予定です。

授業開始前のガイダンスについて

4月27日(月)以降に予定する授業開始日の前の2日間で、ガイダンス、授業のクラス分テスト、リメディアル試験を実施します。
※実施日と当日のスケジュールは、授業開始日の連絡の際に併せて連絡します。

学生証等の送付について【学部生のみ(大学院生は除きます)】

学生証、各種ガイドブック及びご入学祝品を、4月19日(日)までに、新入生の希望する住所に送付します。
以下のURLから、配送先住所を必ず確認してください。
なお、確認期間は、本日から4月7日(火)23時59分までです。期限までに確認記録がない場合は、配送を中止しますので、必ず確認してください。
https://app.ac-lab.jp/school/
※本学は、学生証等の発送代行を(株)アクセスネクステージに委託しています。本学のホームページから同社のサイトにリンクします。
※本件に関するお問い合わせ先(全キャンパス共通)は以下のとおりです。
世田谷キャンパス 教務課  TEL:03-5477-2225

在学生

授業開始日について

4月27日(月)以降とします。(第5報と変更なし)
授業開始日は、今後の状況を踏まえて、4月10日(金)に本学ホームページにてお知らせする予定です。

授業開始前のガイダンスについて

4月27日(月)以降に予定する授業開始日の前の2日間で、学科ガイダンスを行う場合があります。
※実施の有無と当日のスケジュールは、授業開始日の連絡の際に併せて連絡します。

新型コロナウイルス感染拡大防止に係る諸注意について

授業開始前までの諸活動に関する注意事項を、別紙により確認してください。
遵守事項の励行にご協力ください。

今後の状況の変化によっては、上記以外の連絡をする場合もありますので、定期的に大学ホームページ、学生ポータルを確認するようお願いいたします。
授業開始まで、学生の皆さん、関係者の皆様にはご不便をおかけしますが、ご理解を賜りますようお願いいたします。

令和2年3月31日
東京農業大学長 髙野 克己

【Important Notice】Guidance Schedule of Spring 2020 Semester

For In-coming Students

Start Date of New Semester (Start Date of Lectures)

- On/After Monday, April 27, 2020 (No change from 5th Announcement).
- The updated date will be announced on our website on Friday, April 10.

Guidance Before Lectures Start

- The guidance includes placement test and other tests (depends on the department) will be held for 2 days before the start date of lectures which to be scheduled on/after Monday, April 27.
- The updated date will be announced on our website on Friday, April 10.

Delivery of Student ID & Guidance Books (for undergraduate students only)

- Your Student ID, guidance books and commemorative goods will be sent from April 15 to April 19 to the address where you will be able to receive them during that period.

Please confirm your address on the following URL.
The URL link is available only from today (March 31) to Tuesday April 7, 23:59. If you do not confirm your sending address during the period, your student ID & guidance books will NOT be dispatched.
https://app.ac-lab.jp/school/

*This URL will link to ACCESS NEXTAGE CO., LTD website, they will send out your Student ID and guidance books.

*For all the inquiry regarding the delivery of student ID & guidance books Setagaya campus: 教務課(きょうむか) Academic Affairs Division 03-5477-2225

For Current Students

Start Date of New Semester (Start Date of Lectures)

- On/After Monday, April 27 2020 (No change from 5th Announcement).
- The updated date will be announced on our website on Friday, April 10.

Guidance Before Lectures Start

- The guidance might be held during the 2 days before the start date of lectures which to be scheduled on/after Monday, April 27.
- The updated information will be announced on our website on Friday, April 10.

Health Advice to Prevent Further Outbreak of COVID-19

- Please check the guideline “Cautions to prevent the spread of COVID-19 infection” linked below. Students are strongly advised to check the guidance carefully and to follow.

Please check our website and Tokyo NODAI students’ portal site regularly as we are still watching the ongoing situation of COVID-19 and will make our final decision in due course.

We have come to this decision to ensure the well-being of all students. We would like to kindly request your understanding and support.

March 31, 2020
Takano Katsumi,
President of Tokyo University of Agriculture

ページの先頭へ

受験生の方